De Majesteit van de Moment

Een fragment uit "Hier Being, Modern Day Tales of Verlichting."

In het begin van september 2004, onze eerste dag voor de kust in Venezuela, Shya gevangen en bracht zijn eerste witte marlijn met een vlieg hengel. Foto ops overvloedig in deze spannende acrobatische, dansen, springen gebeurtenis.

Eerder die dag, de ... Een fragment uit "Omdat hier, Modern Day Tales of Verlichting."

Eerder die dag, de zee was kalm, rustig, kalm. Zeer ongebruikelijk voor die bepaalde plaats, dus kregen we te horen. Maar zoals we in de haven kwamen aan het einde van onze offshore-avontuur, kwamen we erachter dat de haven de volgende dag zou worden gesloten. Ze verwachtten orkaan Ivan (de verschrikkelijke), die werd voorspeld dichter bij Venezuela dan enige orkaan ooit komen.

Door waarbij het land zich bevindt, grote cyclonen meestal scoot door en laat de kust ongedeerd. Hoewel de storm gebeurde in het oosten en noorden van ons, was er de verwachting van grote zwelt rollen in van de zee. Op een wandeling rond de jachthaven, vonden we dat de algemene consensus onder het personeel en bemanningen van de boten aangemeerd was dat het sluiten van de jachthaven was een enorme over-reactie. Kansen waren, zeiden ze, dat dit weer een mooie dag zou zijn.

Na een maaltijd van verse vis en een glas wijn die we met pensioen, niet wetende wat te verwachten in de ochtend. We wakker werd in het midden van de nacht om het geluid van regen bonzen op het dak, de stortvloed van een tropische storm.

Tegen de ochtend de regen was gestopt, maar toen we stapte uit onze deur en liep naar de boten, konden we de adrenaline voelen. De mensen daar waren nog steeds rocken en het bijkomen van het trauma van december 1999, toen na 16 dagen non-stop regen, de bergen langs 65 mijl van de kust losgelaten. Tonnen modder, rotsen en puin had in zee gevallen net na middernacht toen de meeste mensen waren in bed. Er waren werknemers bij de jachthaven, die hadden hun hele dorp verwoest. Een jonge man naar verluidt geholpen trekken 50 mensen uit de modder en de vernietiging, het redden van hun leven. Zijn huis was slechts een van de vier gebouwen blijven staan ​​in zijn dorp na de dia. Dus met de voorspelling van extreme weersomstandigheden, de dorpelingen die deze tragedie hadden overleefd waren op de rand.

Als we liepen langs de kade konden we de spanning voelen. Dertig miljoen dollar aan boten werden opgesteld bij de jachthaven, de wang-by-kaak, en bemanningen werden haasten om extra lijnen en bumpers ... alle hens aan dek soort dingen toe te voegen.

Al snel het tij begon te sputteren en de boten gingen "clackety-klak" alles in een lijn van links naar rechts als het water stortte zich in de jachthaven. In de verte konden we zien de stijging beginnen te springen over de zeewering. Shya en ik verrijkt ons met een dubbele espresso (we hebben nog steeds onze prioriteiten recht, orkaan of niet) en vervolgens teruggehaald ik mijn camera en begon snapping schoten van de voorbereidingen. Toen een aantal van de lokale mannen zag me, camera in de hand, ze stelde voor dat we klimmen naar het dak van een nabijgelegen half voltooide gebouw (bouw gestopt na de modderstroom van '99 en was nog niet hervat) als we wilden een onbelemmerd, bird's eye view. We volgden hen door de donkere en stoffige ondergrondse garage, langs de afval van grote boten, handtas rekwisieten en dergelijke, en begon de instemming met het dak. Het was een beetje griezelig daar met half-afgewerkte leuningen en een open liftschacht.

Als we de trap, stapten we over de afdruk van een leguaan. Het had daar stierf en werd opgenomen als het vergaan, totdat er slechts een spookachtige schaduw bleef. Wanneer wij de top bereikten, gingen we naar het penthouse ramen, een ademloze elf verdiepingen omhoog. We kunnen nog steeds de gecontroleerde chaos als we keken degenen onder ons.

Een 63-voet Garlington, een grote blauwe romp schoonheid, motored verder in de jachthaven en verder van de monding van de haven. De stijging was zo onverwacht groot en woest geweest, had de stress het cement klampen op de kade waaraan het was gebonden vernietigd. Nu moesten ze een nieuwe plek om hun boot veilig aanmeren vinden. We hebben speciale aandacht besteed aan de veiligheid van die boot, niet alleen voor hen, maar ook voor ons. Dit was de boot we hadden gehuurd en al onze apparatuur was nog steeds aan boord.

Ik begon foto's te nemen als de zee eerste kuif de zeedijk en later als het ging crashen in grote enorme golven. De zeewering stond twintig voeten, maar de deining waren zevenentwintig. Bergen van de spray gespoten hemelwaarts. De zeilboten dobberde als speelgoed. We konden zien dappere zielen vastklampen aan masten met armen en benen, een poging om de storm te rijden. Binnenkort zal de wind kwam, verzenden zeilen sjorren en vlaggen zweepslagen. En dan vervolgens de golven piek en de ergste voorbij was. Verrassenderwijs was er geen regen. Alles was snel stil.

De volgende ochtend kwamen we erachter dat drie mensen aan de buitenste jachthaven die dag overleden. Hongerige golven waren de dokken en de boten en mannen verslonden. Vijf surfers die dwaas had geprobeerd om de muren van water ook waren omgekomen rijden, maar onze boot had de storm doorstaan ​​zonder ook maar een schrammetje. Later, toen we reden langs de vernietiging en de zee, vond ik mezelf te denken over die verloren zielen.

Ik betwijfel dat ze wakker in de ochtend en wisten dat het hun laatste dag op aarde. Ze hadden waarschijnlijk plannen voor de volgende dag en voor het komende weekend en voor hun leven. Ik vond mezelf zeggen stille gebeden voor de slachtoffers en de rouwende families van de mannen. Het was een van die gevallen waarin ik had een directe ervaring van de vergankelijkheid van de dingen. Eén waar ik was dankbaar voor de gril van het lot, dat de twee van ons veilig naar een andere dag te leven gelaten. Er was nog tijd voor ons leven te blijven ontplooien.

Shya en ik had geborsteld door de vleugeltips van de natuur woede, een enkele veer touch die ons verlaten beven. Het was een herinnering aan de kostbaarheid en de kwetsbaarheid van het leven en ook van de majesteit van het moment

verlichting

1. All Over Self-Liegen
  2. Waar zijn alle Heroes Gone?
  3. De Mythic Life & Tijden van Deepak Chopra: Een interview
  4. Stralende One
  5. Verlichte Tegenspoed
  6. 28 oktober geopend Jouw Portal van Manifestatie
  7. Hebt u last van R.A.M. (Rapid Ascension Movement) symptomen?
  8. Is persoonlijke verandering mogelijk? Succes?